Desert X-Prix: Έγραψε ιστορία η Rosberg X Racing

Η ομάδα του Νίκο Ρόσμπεργκ, με οδηγούς τον Γιόχαν Κριστόφερσον και τη Μόλι Τέιλορ, κατέκτησε την πρώτη νίκη στην ιστορία του νεοσύστατου θεσμού Extreme E, κυριαρχώντας στο Desert X-Prix στην έρημο Αλούλα της Σαουδικής Αραβίας. H ομάδα RXR του πρωταθλητή της F1 το 2016 μονομάχησε στον τελικό με την ομάδα Χ44 του Λιούις Χάμιλτον, με οδηγούς τον Σεμπάστιαν Λεμπ και την Κριστίνα Γκουτιέρες, και με την Andretti United του Τίμι Χάνσεν και της Κέιτι Μάνινγκς.

Μια μικρή παρένθεση, εδώ, για να θυμίσουμε τη δομή των αγώνων του Extreme E. Όλες οι δραστηριότητες (δοκιμές κατάταξης και αγώνες) έχουν διάρκεια δύο γύρων στη διαδρομή – η οποία στην προκειμένη περίπτωση, του αγώνα της Σ. Αραβίας, είχε μήκος 8,82 χιλιομέτρων. Μεταξύ των δύο γύρων αλλάζει ο οδηγός, και κάθε ομάδα είναι ελεύθερη να επιλέξει ποιός ή ποιά οδηγός θα κάνει κάθε γύρο (καθεμία από τις 9 ομάδες αποτελείται από έναν άνδρα και μία γυναίκα οδηγό).

Το Σάββατο διεξάγονται δύο περίοδοι κατατακτήριων δοκιμών. Με βάση την τελική κατάταξη, οι τρεις πρώτοι περνούν στον ημιτελικό, οι 4-5-6 στο Crazy Race και οι 7-8-9 στο Shoot Out. Καθένας από αυτούς τους τρεις αγώνες έχει επίσης διάρκεια τριών γύρων, και τα 3 αυτοκίνητα αγωνίζονται κατά μέτωπο. Ο τελικός προκύπτει από τους δύο πρώτους του Ημιτελικού και τον 1ο του Crazy Race (ενώ στο Shoot Out οι τρεις μάχονται για την 7η θέση). Η σειρά εκκίνησης του τελικού προκύπτει από την ψηφοφορία GridPlay του κοινού.

Στον αγώνα της Αλούλα τα ηλεκτρικά E-SUV του θεσμού, με την ονομασία Odyssey 21, αγωνίστηκαν με ρύθμιση 300 ίππων αντί των περίπου 550 PS που αποδίδουν κανονικά, λόγω των επιπτώσεων της πολύ υψηλής θερμοκρασίας στις μπαταρίες. Παρότι τα Odyssey21 παρουσίασαν προβλήματα στον πρώτο αγώνα του θεσμού, ήταν πιο αξιόπιστα από ό,τι αναμενόταν. Ωστόσο, τα μηχανικά προβλήματα επηρέασαν σοβαρά τις ομάδες JBXE και Chip Ganassi Racing , ενώ δύο ακόμα αυτοκίνητα βγήκαν εκτός μάχης, των ομάδων Abt Cupra και Veloce Racing, λόγω σφοδρών ατυχημάτων της Κλαούντια Χούρτγκεν και του Στεφάν Σαραζέν αντίστοιχα.

Ο Σουηδός Γιόχαν Κριστόφερσον και η Αυστραλή Μόλι Τέιλορ της RXR κυριάρχησαν όλο το διήμερο, αλλά παρότι πέτυχαν τον πρώτο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές, εκκίνησαν τον ημιτελικό από την τρίτη θέση διότι η Τέιλορ -εξαιτίας μηχανικού προβλήματος-παραβίασε το όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα στη ζώνη αλλαγής οδηγού. Στις δοκιμές κατάταξης τους ακολούθησαν δεύτεροι οι Λεμπ-Γκουτιέρες της Χ44 και τρίτοι οι Κάρλος Σάινθ και Λέια Σανθ της ομάδαςACCIONA | Sainz XE. Οι δύο Ισπανοί, παρότι ήταν 33” πίσω από την RXR, κέρδισαν την Andretti United του παγκόσμιου πρωταθλητή Rallycross του 2019 Τίμι Χάνσεν και της Κέιτι Μάνινγκς – οι οποίοι λίγο έλειψε να μείνουν εκτός μάχης εξαιτίας κλαταρίσματος.

Έτσι, οι Χάνσεν-Μάνινγκς βρέθηκαν στο Crazy Race της Κυριακής. Αλλά σε αυτή την αναμέτρηση ο Χάνσεν δεν δυσκολεύτηκε να πάρει την πρωτοπορία στον πρώτο γύρο, και η Μάνινγκς να τη διατηρήσει στον δεύτερο, για να κερδίσουν και να πάρουν το εισιτήριο για τον τελικό. Πίσω τους, οι Όλιβερ Μπένετ – Κριστίν Τζιαμπάολι Ζόνκα της Hispano Suiza XITE Energy βγήκαν νικητές της μάχης με τον ΤζένσονΜπάτον και τη Μικαέλα Αλίν-Κοτουλίνσκι της ομάδας JBXE.

Στον ημιτελικό, στην εκκίνηση παρατάχθηκαν οι Λεμπ (στην εσωτερική / πολ ποζίσιον), Σάινθ και Κριστόφερσον. Ο Σάινθ εκκίνησε καλύτερα, αλλά σύντομα τον πλησίασε ο Κριστόφερσον. Όταν οι δύο ανοίχτηκαν ο Λεμπ πήρε το προβάδισμα – όμως ο Κριστόφερσον δεν άργησε να τον φτάσει, και να τον περάσει. Ο Σουηδός έδωσε προβάδισμα 13″ στην Τέιλορ, η οποία το διατήρησε εμπρός από τη Γκουτιέρεζ. Έτσι, στον πρώτο τελικό της ιστορίας αναμετρήθηκαν οι ομάδες Rosberg X Racing, X44 και AndrettiUnited. Ο Χάνσεν εκκίνησε εσωτερικά, στην πολ ποζίσιον (έπειτα από την ψηφοφορία GridPlay), ο Κριστόφερσον στο κέντρο και ο Λεμπ αριστερά.

Ο Κριστόφερσον χρησιμοποίησε με την εκκίνηση το Hyperdrive (boost ισχύος τεσσάρων δευτερολέπτων) για να τεθεί άμεσα επικεφαλής. Ωστόσο, ο Χάνσεν έμενε κοντά του, αλλά ο Γάλλος εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC γρήγορα έχασε πολύ έδαφος, με προβλήματα στο σύστημα διεύθυνσης από το πρώτο κιόλας χιλιόμετρο. Κατάφερε όμως να απομακρυνθεί από τον Χάνσεν και στην αλλαγή οδηγού έφτασε με προβάδισμα μεγαλύτερο του μισού λεπτού – το οποίο και πάλι η Τέιλορ μετουσίωσε σε νίκη. Με διαφορά, τελικά, 23,7″ από την Κείτι Μάνινγκς και 1h38.1 από την Κριστίνα Γκουτιέρες.

Ο Κριστόφερσον έδωσε μια ιδέα για τις ιδιαίτερες δυσκολίες του Extreme E – ενός πρωτότυπου είδους αγώνων, που αναμφίβολα στο ντεμπούτο του έδειξε να έχει και σοβαρότητα, και πολύ μέλλον. Ο Σουηδός εξήγησε: «Όταν προηγείσαι, πρέπει να πετύχεις τη σωστή ισορροπία σχετικά με το πόσο πρέπει να ρισκάρεις και πόσο πρέπει να είσαι προσεκτικός – και αυτή είναι μια καινούρια μαθησιακή εμπειρία, σε μια τέτοια κατάσταση. Στον ημιτελικό και στον τελικό δεν ήθελα να είμαι μέσα στη σκόνη, έπειτα από κάποια in-car πλάνα που είδα. Αυτά τα πρώτα 30 δευτερόλεπτα του αγώνα είναι εκείνα για τα οποία δουλεύουμε».

Η Μόλι Τέιλορ, επίσης, συμπλήρωσε: «Πρέπει να είναι γρήγορος όταν πρέπει, έξυπνος όταν πρέπει, και να κάνεις τις κρίσιμες κινήσεις όταν πρέπει. Το ότι τα καταφέραμε όλα τις στιγμές που έπρεπε ήταν πολύ ιδιαίτερο».

Μετά το άκρως εντυπωσιακό παρθενικό αγωνιστικό διήμερο του Extreme E, τα αγωνιστικά Odyssey21 και όλος ο εξοπλισμός θα φορτωθεί στο πλοίο St. Helena με προορισμό τη διάσημη «κόκκινη λίμνη» Λακ Ροζ της Σενεγάλης, όπου στις 29-30 Μαΐου θα διεξαχθεί ο δεύτερος γύρος του θεσμού, το Ocean X-Prix.

Πηγή: sport24.gr

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο