BMW 320i – Το απόλυτο σπορ σεντάν;

Έχουν περάσει 45 ολόκληρα χρόνια από τη στιγμή που κυκλοφόρησε η πρώτη γενιά της εμβληματικής σειράς-3 της BMW το 1975. Οι αρχικές εκδόσεις ήταν τετρακύλινδρες, ενώ δύο χρόνια αργότερα το αυτοκίνητο άρχισε να εφοδιάζεται και με 6-κύλινδρους κινητήρες.

Στα χρόνια που πέρασαν, η σειρά 3 αποτέλεσε ένα από τα αυτοκίνητα που κυριαρχούσαν στα όνειρα των απανταχού φίλων της σπορ οδήγησης. Και καθώς ο ανταγωνισμός, ιδιαίτερα ο …ενδο-Γερμανικός, δεν μένει στάσιμος, το ίδιο έπρεπε να συμβαίνει κάθε φορά και με κάθε επόμενη έκδοση της τριάρας.

Το 2019 παρουσιάστηκε η 7η γενιά , η οποία όπως συνηθίζεται συχνά, διατηρεί αισθητικές ομοιότητες με το προηγούμενο μοντέλο, αλλά υπάρχουν και σημαντικές διαφοροποιήσεις σε βαθμό που η ίδια η Βαυαρική εταιρία να τονίζει χαρακτηριστικά: “Η έβδομη γενιά της BMW Σειράς 3 Sedan σηματοδοτεί την αρχή ενός νέου κεφαλαίου στη σχεδιαστική φιλοσοφία της BMW: καθαρά σχήματα και “ποιητικές” επιφάνειες εμπλουτίζουν την “έμφυτη” δυναμική με μία μοντέρνα εμφάνιση. Επίσης, η νέα BMW Σειρά 3 Sedan δίνει νέα έκφραση σε γνώριμα σχεδιαστικά στοιχεία”.

Το μήκος της 320i φθάνει τα 4,701 μ., το πλάτος τα 1,827 μ. και το ύψος τα 1,435 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φθάνει τα 2,851 μέτρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το αμάξωμα είναι μεγαλύτερο από πριν, καθώς το μήκος έχει αυξηθεί κατά 8 εκατοστά και το πλάτος κατά 4 εκατοστά, ενώ παράλληλα έχει μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία. Την ίδια στιγμή, η BMW υπογραμμίζει ότι με τη χρήση ελαφρύτερων υλικών, έχει καταφέρει να μειώσει το συνολικό βάρος περίπου κατά 50 κιλά κατά μέσο όρο σε όλες της εκδόσεις της σειράς 3.

Η νέα τριάρα εφοδιάζεται με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, ενώ υπάρχει και μια υβριδική “plug-in” έκδοση. Η 320i που παρουσιάζουμε εδώ βρίσκεται στη “βάση” της γκάμας των βενζινοκινητήρων (όσο μπορούμε να θεωρήσουμε βασικό ένα δίλιτρο μοτέρ). Συγκεκριμένα, κάτω από το καπώ βρίσκεται ένας κινητήρας με χωρητικότητα 1.998 κ.εκ. που αποδίδει 184 ίππους στις 6.500 σ.α.λ., με τη μέγιστη ροπή να φθάνει τα 300 Nm στις 1.350 σ.α.λ. (!!).

Η ισχύς αυτή μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων και είναι υπερ-αρκετή για να δώσει στο αυτοκίνητο μια τελική ταχύτητα της τάξεως των 240 χ.α.ω., ενώ τα πρώτα 100 χ.α.ω. από στάση έρχονται σε 7,1 δευτερόλεπτα. Καθόλου άσχημα, θα πούμε εμείς.

Στο εσωτερικό, πέρα από τις καθαρές και ταυτόχρονα δυναμικές γραμμές, αυτό που ασφαλώς τραβά την προσοχή είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο που, ανάλογα με την έκδοση, μπορεί να είναι και λίγο μεγαλύτερη από 12 ίντσες, ενώ στο μέσον υπάρχει η έγχρωμη οθόνη αφής, η οποία στις ακριβότερες εκδόσεις φθάνει τις 10,25 ίντσες.

Όπως είναι αναμενόμενο, το αυτοκίνητο βρίθει τεχνολογικών εφαρμογών που έχουν σκοπό να κάνουν τη μετακίνηση πιο ασφαλή μέσω της σουίτας Driving Assistant, με συστήματα όπως η προειδοποίηση για πιθανή σύγκρουση. Παράλληλα, η BMW έχει φροντίσει και για την πιο άνετη και ευχάριστη διαβίωση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, με τη σουίτα “BMW Intelligent Personal Assistant”, που δέχεται φωνητικές εντολές.

Η τιμή της βασικής βενζινοκίνητης έκδοσης ξεκινά από τα 43.750€, αλλά όπως είναι αναμενόμενο, η τελική τιμή μπορεί να ανέβει πολύ ψηλότερα, ανάλογα με τον πρόσθετο προαιρετικό εξοπλισμό που θα επιλέξει ο οδηγός.

Μελέτης Φουσκαρής

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο