15.3 C
Ελλάδα
19 Απριλίου 2024
Motorplay.gr
Auto

Σημαντικές καινοτομίες από τον κινητήρα Skyactiv-X της Mazda

O νέος κινητήρας 2 λίτρων Skyactiv-X της Mazda είναι ο πρώτος βενζινοκινητήρας παραγωγής στον κόσμο που ενσωματώνει τα πλεονεκτήματα της λειτουργίας ενός diesel με ανάφλεξη μέσω συμπίεσης.

Μετά την παρουσίαση των κινητήρων τεχνολογίας Skyactiv το 2012, ο Skyactiv-X είναι το δεύτερο βήμα της Mazda προς την κατεύθυνση της κατασκευής του ιδανικού κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ο Skyactiv-X αντιπροσωπεύει την μοναδική προσέγγιση της Mazda για να αντιμετωπίσει αυτή την πρόκληση. Η τεχνολογία Spark Controlled Ignition Compression (SPCCI) επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει ιδανικά μεταξύ της συμβατικής καύσης και της αυτανάφλεξης με συμπίεση χρησιμοποιώντας ένα σπινθήρα για να ενεργοποιήσει και τους δύο τύπους καύσης με διαφορετικό τρόπο.

Σε λειτουργία SPCCI, μια διαδικασία ξεχωριστών ψεκασμών δημιουργεί ξεχωριστές ζώνες μείγματος καυσίμου αέρα μέσα στο θάλαμο καύσης. Αρχικά, ένα πολύ φτωχό μείγμα καυσίμου-αέρα (με πολύ μεγάλο ποσοστό αέρα) εισέρχεται στο θάλαμο καύσης στη φάση εισαγωγής, ενώ στη συνέχεια ένα στρώμα ατμοποιημένου καυσίμου ψεκάζεται ακριβώς γύρω από το μπουζί στη φάση της συμπίεσης. Για να αναφλεγεί το μείγμα την κατάλληλη στιγμή, η μικρή έγχυση καυσίμου/αέρα απευθείας γύρω από το μπουζί δημιουργεί ένα πλουσιότερο μίγμα. Όταν το μπουζί παράγει το σπινθήρα, αναφλέγεται η τοπική ζώνη καυσίμου και αέρα. Αυτό αυξάνει την πίεση και τη θερμοκρασία στο θάλαμο καύσης μέχρι το σημείο όπου ο κύριος όγκος του φτωχού μείγματος καίγεται.

Δίνοντας στον κινητήρα τη δυνατότητα να λειτουργήσει σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με πολύ οικονομικό τρόπο, το SPCCI λειτουργεί σε όλο το φάσμα λειτουργίας του κινητήρα εκτός από τις κρύες εκκινήσεις, τη φάση αρχικού ζεστάματος και σε πολύ υψηλά φορτία. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο κινητήρας περνάει ανεπαίσθητα σε κανονική λειτουργία αναφλέγοντας ένα συμβατικό “στοιχειομετρικό” μείγμα καυσίμου-αέρα με σχέση συμπίεσης 14,7:1.

Συνδυάζοντας τις επιδόσεις σε υψηλές στροφές ενός βενζινοκινητήρα με την οικονομία στην κατανάλωση, τη ροπή, και την απόκριση ενός κινητήρα diesel, ο Skyactiv-X συγκεντρώνει τέσσερα βασικά πλεονεκτήματα: Εξαιρετική απόκριση και ξεκούραστη οδήγηση, αίσθηση ανεβάσματος στροφών, αληθινά χαμηλή κατανάλωση και πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Με αυτές τις βελτιώσεις να είναι κάτι παραπάνω από ορατές ειδικά σε λειτουργία με χαμηλά φορτία, ο SkyactivX βελτιώνει θεαματικά την κατανάλωση και μειώνει τις εκπομπές του CO2 και του NOx.

Ο κινητήρας Skyactiv-X του νέου Mazda 3 έχει ισχύ 180 PS στις 6.000σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 224Nm στις 3.000σ.α.λ. Επιτυγχάνει μικτή κατανάλωση WLTP 5.4-6.9 l/100km με συνδυασμένες εκπομπές CO2 WLTP 122-157 g/km. Η ροπή είναι κατά 10% περισσότερη σε σχέση με τον Skyactiv-G (2018 model year Mazda3 Skyactiv-G 2.0 χωρίς σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων και χωρίς Mazda M Hybrid), και η περιοχή λειτουργίας με πραγματικά χαμηλή κατανάλωση είναι θεαματικά διευρυμένη. Όπως όλοι καθαροί και οικονομικοί κινητήρες της Mazda, ο Skyactiv-X μπορεί να συνοδεύεται από χειροκίνητο 6 ταχυτήτων (6MT) Skyactiv-MT ή από αυτόματο κιβώτιο (6AT) 6 ταχυτήτων Skyactiv-Drive. Εκτός από την αξιόπιστη λύση της μπροστινής κίνησης, η έκδοση hatchback με τον κινητήρα Skyactiv-X διατίθεται επίσης και με σύστημα i-Activ AWD της Mazda.

Μελέτης Φουσκαρής

Related posts

To Ράλλυ ΔΕΘ 2020 υποψήφιος αγώνας για το Balkan Trophy

motorplayadmin

Αποζημίωση επιδόθηκε σε αγοραστή μεταχειρισμένου οχήματος

motorplayadmin

Προηγμένη τεχνολογία της Audi αυξάνει την οδική ασφάλεια

motorplayadmin

Σύνδεση

Εγγραφή

Επαναφορά κωδικού

Πληκτρολογήστε το ψευδώνυμο ή την ηλ. διεύθυνσή σας και θα σας αποσταλεί σύνδεσμος να δημιουργήσετε νέο συνθηματικό.