ΟΔΗΓΟΥΜΕ SKODA FABIA MONTE CARLO 1.0 TSI 95 PS Hot & Sexy!

Η Τσέχικη εταιρία του γκρουπ VAG αποφάσισε να παίξει με την  μέσα – έξω εμφάνιση και το συναίσθημα, μέσω μιας ξεχωριστής sport έκδοσης που παραπέμπει στις αγωνιστικές της επιτυχίες. Εξ’ ου και το λογότυπο Monte Carlo που δηλώνει εμφατικά ότι αυτή η Fabia είναι διαφορετική από τα πληβεία αδελφάκια της.

Του Άρη Μαρίνου

Κάποτε με τα  ατμοσφαιρικά χιλιάρια των 45 ονομαστικών ίππων ίδρωνες να κάνεις μια προσπέραση και αν είχες και τέσσερις συνεπιβάτες μαζί, έβλεπες και πάλι το κινηματογραφικό έργο “ο εφιάλτης στο δρόμο με τις λεύκες”… Ο καιρός πέρασε, τα αυτοκίνητα εξελίχθηκαν εφ ‘όλης της ύλης, έγιναν ασφαλέστερα, αρτιότερα τεχνολογικά, γρηγορότερα και περισσότερο λειτουργικά, με τον κυβισμό του κινητήρα να παίζει αμελητέο ρόλο για τον οδηγό που δεν έχει ιδιαίτερες ανήσυχες απαιτήσεις στην καθημερινή του μετακίνηση. Η Fabia Monte Carlo που είχαμε στη διάθεση μας για μια βδομάδα, διέθετε 12V υποτετράγωνο 74,5 x 76,4 τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα 999 κ.εκ TSI με άμεσο ψεκασμό, απόδοση 95 ίππους στις 5.500 σ.α.λ, χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο, ενώ τα 16 κιλά ροπής που εμφανίζονται από τις 1.800-3.500 κινούν ικανοποιητικά τα 1120 κιλά του αμαξώματος. Η σχετικά υψηλή σχέση συμπίεσης 10,5:1 για τούρμπο κινητήρα, μας κάνει λίγο σκωπτικούς σε βάθος χρόνου για την απρόοπτη και απροβλημάτιστη μακροζωία του, όταν και εφόσον αυτός «πέσει σε βαρύ δεξί πόδι» που θα τον πιέζει ανελέητα και συνεχώς. Το σπορτίβικο Τσέχικο χάτσμπακ δίχως να βάζει φωτιά στο δρόμο, κινείται αρκετά σβέλτα με κάθε σχέση στο κιβώτιο με τα 0-100 να έρχονται σε 10,5’’ ενώ τα 185 χιλιόμετρα στο κοντέρ τα βλέπεις σχετικά εύκολα. Στην διάρκεια της δοκιμής μας γράψαμε 1.100 χιλιόμετρα στο εθνικό δίκτυο απρόσκοπτα ταξιδεύοντας ξεκούραστα με 3200 σ.α.λ και 145 χιλιόμετρα στο κοντέρ, δίχως την παραμικρή ένσταση, με την ποιότητα κύλισης αλλά και οδικής συμπεριφοράς να βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Το κοφτερό τιμόνι με 2,7 στροφές από άκρη σε άκρη, δείχνει ζωντανό και σε πληροφορεί με τον πιο σαφή τρόπο που βρίσκονται και τι κάνουν οι μπροστινοί τροχοί στην άσφαλτο. Η σφικτή και αρκετά μελετημένα ρυθμισμένη ανάρτηση σε bound – rebound και το άκαμπτο «γερμανικό» πλαίσιο, δείχνουν ότι μπορούν να ανταπεξέλθουν σε 50% περισσότερη ιπποδύναμη χαρίζοντας στην sport Fabia κάτι λίγο από τον αέρα της αγωνιστικής έκδοσης! Αυτό φαίνεται και στις πατημένες ανοικτές στροφές διαρκείας όπου το αυτοκίνητο στρίβει ουδέτερα και υποδειγματικά, με μικρές τάσεις υποστροφής σε κλειστές φουρκέτες, κάτι που διορθώνεται εύκολα με το ακριβές τιμόνι και μια ταχύτητα πάνω στην είσοδο της στροφής. Τα χαμηλοπρόφιλα 215/45 16άρια λάστιχα Kumho Ecsta H551, βοηθούν αρκετά το κράτημα, το τράξιον και το φρενάρισμα, ενώ τα δισκόφρένα εμπρός – πίσω δείχνουν αποτελεσματικά στη σκληρή χρήση ακόμα και σε συνεχόμενες κατηφορικές στροφές. Η επιτάχυνση είναι ευχάριστα γραμμική δίχως να σε κολλάει στο κάθισμα δίνοντας την εντύπωση 1400άρη ατμοσφαιρικού κινητήρα, ενώ βελτίωση έχει γίνει στην ηχομόνωση της καμπίνας από τον χώρο του μοτέρ, το οποίο έτσι παραμένει αθόρυβο. Τώρα στο κόκπιτ, οι κόκκινες ραφές στις πόρτες, στο λεβιέ, στο τιμόνι και στα καθίσματα, μαζί με τις πινελιές τύπου κάρμπον στο ταμπλό, δίνουν τον ξεχωριστό αέρα που χρειάζεται μια ειδική έκδοση. Τα μπάκετ υφασμάτινα καθίσματα με την πολύ καλή πλευρική στήριξη, το τριάκτινο δερμάτινο σπορτίβ τιμόνι, τα τέσσερα συνολικά συστήματα infotainment με πολύ προχωρημένες δυνατότητες διασύνδεσης, οι δύο θύρες USB για τους πίσω επιβάτες, η κάμερα οπισθοπορείας μαζί με το media connect που περιλαμβάνει βάσεις για το τάμπλετ, σίγουρα ολοκληρώνουν μια ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση δια τους νεαρούς αγοραστές όπου απευθύνεται! Συνολικά η ποιότητα κατασκευής και υλικών βρίσκεται στα γνωστά αυστηρά επίπεδα του γκρούπο. Τώρα η προαιρετική διχρωμία του αμαξώματος, οι μαύρες αλουμινένιες ζάντες, το σπόϊλερ μπροστά και η πτέρυγα πίσω στο τέλος της οροφής με τον αεροδυναμικό διαχύτη, κάνουν το Monte Carlo να μην περνάει απαρατήρητο στο δρόμο. Με νέα φρέσκια δυναμική εικόνα που εκφράζει όλους όσους δεν θεωρούν το αυτοκίνητό τους απλά ένα μέσο μετακίνησης, το αναβαθμισμένο μηχανικά, οπτικά και αισθητικά νέο “πουλέν” της Skoda, αποτελεί τον κρυφό άσσο της εταιρείας που στοχεύει αποκλειστικά σε ένα ειδικό νεανικό κοινό, το οποίο θα θεωρήσει λογικά τα 14.880 ευρώ της τιμής του, αφού πληρώνει όσα πρέπει για να ξεχωρίζει! Τι δεν μας άρεσε; …Οι τέσσερις πόρτες..!

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο