Νέα σήμανση υπάρχει στα ελαστικά από την 1η Μαΐου 2021

Οι καταναλωτές οφείλουν πριν τοποθετήσουν νέα ελαστικά, να δουν την ετικέτα και να κατανοήσουν τις σημάνσεις.

Από την 1η Μαΐου 2021 οι αυτοκινητιστές επωφελούνται από την εισαγωγή μιας νέας ετικέτας και ενός καινοτόμου συστήματος που θα τους βοηθήσει να κατανοήσουν πόσο καλά αποδίδουν τα ελαστικά, ειδικά για την κατανάλωση καυσίμου και το κράτημα στο βρεγμένο.

Σύμφωνα με μια έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Ελαστικών και Καουτσούκ και του Ομίλου Lizeo, μόλις το 1% των ελαστικών στην αγορά έχουν βαθμολογία “Α” τόσο για απόδοση όσο και για υγρό κράτημα. Μάλιστα, πολλοί ιδιοκτήτες οχημάτων δεν γνωρίζουν τις σημαντικές διαφορές μεταξύ των ελαστικών με την υψηλότερη και τη χαμηλότερη βαθμολογία που εμφανίζονται στην ετικέτα.

Μέχρι τώρα, η αυτοκόλλητη ετικέτα υπάρχει στην εξωτερική πλευρά κάθε ελαστικού. Ωστόσο, ο ιδιοκτήτης του οχήματος που πηγαίνει σε βουλκανιζατέρ να αλλάξει ελαστικά, σπάνια βλέπει την ετικέτα, επειδή τα ελαστικά από την αποθήκη τοποθετούνται κατ’ ευθείαν στο όχημα, με τον ιδιοκτήτη να περιμένει στη ρεσεψιόν. Εάν η ετικέτα και οι επιλογές ελαστικών δεν συζητήθηκαν πριν ο ιδιοκτήτης του οχήματος κάνει την επιλογή του, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να φύγει χωρίς να δει καθόλου ετικέτα.

Ωστόσο, ίσως και οι έμποροι ελαστικών, μερικές φορές να μην είχαν εύκολη πρόσβαση στους υπολογιστές τους, ώστε να δώσουν στους πελάτες πληροφορίες για τις ετικέτες των ελαστικών.

Η νέα ψηφιακή λύση αντιμετωπίζει αυτό το ζήτημα. Από την 1η Μαΐου, οι αξιολογήσεις των ελαστικών, μέσω ετικετών, διατίθενται στους εμπόρους λιανικής μέσω των υπολογιστών τους και θα είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν τις πληροφορίες στους πελάτες. Αυτές οι πληροφορίες προέρχονται από μια ευρωπαϊκή βάση δεδομένων που περιέχει τις βαθμολογίες κάθε ελαστικού που πωλείται.

Αναπόφευκτα, θα υπάρξει μια ενδιάμεση περίοδος έως ότου πουληθούν όλα τα ελαστικά με την παλιά ετικέτα. Αυτά που δεν αλλάζουν με τη νέα ετικέτα, είναι η αξιολόγηση για την απόδοση στην κατανάλωση καυσίμου, η απόδοση φρεναρίσματος στο βρεγμένο και η ποσότητα του θορύβου που παράγει στο δρόμο. Σε κάθε παράμετρο υπάρχει και σχετικά βαθμολογία.

Αυτό που αλλάζει, είναι ότι μειώνεται ο αριθμός των αξιολογήσεων σε πέντε, σύμφωνα με άλλα καταναλωτικά προϊόντα, όπως οι οικιακές συσκευές: “Το Α” είναι το καλύτερο, το “Ε” είναι το χειρότερο. Επίσης, εάν το ελαστικό ταξινομείται ως κατάλληλο για χρήση στο χιόνι, θα έχει το σύμβολο των κορυφών των Άλπεων. Διατίθεται επίσης ένα σύμβολο για ελαστικά που ταξινομούνται ως κατάλληλα για πάγο (γνωστό ως “Nordic ελαστικά”).

Πηγή: sport24.gr

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο