Εισαγωγικές παρατηρήσεις για την ηλεκτροκίνηση

Το αντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι η εισαγωγή και εμπορία ηλεκτροκίνητων δικύκλων σε τρία ή και τέσσερα διαφορετικά μοντέλα από την Κίνα. Τα μοντέλα αυτά μπορούν να διαφέρουν σε ιπποδύναμη, αλλά και σε χρήση. Επίσης, στο μέλλον μπορούμε να εισάγουμε και από διαφορετική χώρα προέλευσης.
Το καθεστώς εισαγωγής ηλεκτροκίνητων μοτοποδηλάτων από τρίτες χώρες εκτός ΕΟΚ παρουσιάζει αρχικά μεγάλη δυσχέρεια. Η δυσχέρεια ξεπερνιέται από τη διαμεσολάβηση ευρωπαϊκών χωρών, οι οποίες εξασφαλίζουν την έγκριση καταλληλότητας κυκλοφορίας των συγκεκριμένων οχημάτων, τη γνωστή έγκριση τύπου.
Αυτός ο ευρωπαϊκός διαμετακομιστής – αντιπρόσωπος προμηθεύει την ευρωπαϊκή αγορά με τα συγκεκριμένα οχήματα.
Για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα η Ευρώπη έχει εξαιρέσει από δασμούς τα οχήματα αυτά τα οποία παίρνουν άδεια κυκλοφορίας με πολύ μεγάλη ανεκτικότητα από τα κράτη – μέλη της Ευρώπης. Το γεγονός αυτό αποδίδεται στην ενθάρρυνση των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων με φθηνό κόστος προκειμένου να είναι ελκυστική η αγορά καθώς τα ευρωπαϊκά παραγόμενα δίκυκλα αλλά και οχήματα είναι πολύ ακριβά και απευθύνονται μόνο σε λίγους.
Μπορεί να έχουν καλύτερες προδιαγραφές και ποιότητα, όμως το μεγάλο τους κόστος είναι αξεπέραστο. Έτσι, εμμέσως πλην σαφώς ενισχύεται η κινεζική παραγωγή δικύκλων, τα οποία χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες ανεξάρτητα από τον προορισμό χρήσης τους.
Η πρώτη κατηγορία είναι εκείνη του ελαφρού τύπου που προορίζεται για ένα άτομο, το οποίο αναπτύσσει ταχύτητα maximum 42-45 χλμ και έχει αυτονομία περίπου 40 χιλιόμετρα. Η δεύτερη κατηγορία είναι δίκυκλα με μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία, η οποία προσφέρει ελαφρώς μεγαλύτερη ταχύτητα 25% και αυτονομίας 60-65 χιλιόμετρα. Υπάρχει βέβαια ακόμα και μια τρίτη κατηγορία δικύκλων αποκαλούμενη Street, η οποία ουσιαστικά είναι μηχανές δρόμων που έχουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν ταχύτητες πάνω από 100 χλμ και διαθέσιμη αυτονομία γύρω στα 120 χιλιόμετρα. Η κατηγορία αυτή έχει τους λιγότερους φανς.
Παρατηρώντας τις συνέπειες από την κλιματική αλλαγή, κάθε σώφρων θα προσπαθούσε σε πρώτο χρόνο να περιορίσει αυτή σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κλίμακα με απώτερο σκοπό κάποτε και όσο το δυνατόν συντομότερα να τις μηδενίσει. Επειδή το θέμα είναι τεράστιας σημασίας, όλες οι κυβερνήσεις του πλανήτη εργάζονται άλλες με πολύ αυταπάρνηση και άλλες με λιγότερο για να συμβάλουν στην επιτυχή αντιμετώπιση του θέματος. Μάλιστα ορισμένες και πονηρές χώρες με βαριά βιομηχανία που παράγουν πολλούς ρύπους θέσπισαν την τράπεζα ρύπων, η οποία εισπράττει τέλη από κάθε χώρα που η βιομηχανία της ξεπερνά την παραγωγή ρύπων από αυτή που επιτρέπει. Αυτό έγινε προκειμένου να διατηρηθεί η βιομηχανική παραγωγή αυτών των κρατών για μερικά χρόνια ακόμα.
Αυτό είναι ένα μέτρο που αποσκοπεί στην όσο το δυνατόν λιγότερη μόλυνση του περιβάλλοντος και στον περιορισμό της αύξησης του θερμοκηπίου στον πλανήτη. Από την άλλη πλευρά σκέφτηκαν πως η χρησιμοποίηση της βενζίνης, του πετρελαίου και των παραγώγων τους από τις διάφορες μορφές καύσης τους συμβάλει σημαντικά στη μόλυνση και στην αύξηση του φαινομένου του θερμοκηπίου κατά 25-30%.
Μπροστά σε αυτή τη διαρκώς διευρυνόμενη απειλή, τα κράτη αποφάσισαν να περιορίσουν όσο το δυνατόν τη χρήση καύσης προϊόντων πετρελαίου και να την αντικαταστήσουν με χρησιμοποίηση της ηλεκτρικής ενέργειας. Οι αποφάσεις αυτές σε κάποιες περιπτώσεις είναι ειλικρινείς και σε κάποιες άλλες υποκριτικές.
Δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί κόπτονται οι πολυεθνικές, αλλά και πολλά κράτη για τα αποθέματα του μαύρου χρυσού, ενώ έχουν δεσμευτεί ότι σύντομα έχουν στόχο να καταργήσουν ως καύσιμο το πετρέλαιο. Τα μεγάλα συμφέροντα προτάσσουν πρώτα το κέρδος και για τον πλανήτη ας φροντίσουν οι οικολόγοι, εμείς γιατί να νοιαστούμε;
Έτσι, λοιπόν νομίζουμε οι περισσότεροι ότι αληθινά κάτι κάνουν προκειμένου να λυθεί το θέμα, αλλά σπρώχνουν την ηλεκτροκίνηση για να έχουν ένα άλλοθι.
Εικάζουμε ότι τα επόμενα είκοσι χρόνια το μεγαλύτερο ποσοστό πολιτών, κυρίως στις ανεπτυγμένες χώρες, θα κινείται και θα μεταφέρεται από οχήματα ηλεκτροκίνητα. Έτσι, εδώ και δεκαπέντε χρόνια οι βιομηχανίες παραγωγής οχημάτων αρχίζουν ένα μαραθώνιο για το ποιος θα κατασκευάσει το πιο αξιόπιστο, το πιο καλό και συγχρόνως φθηνό όχημα μεταφοράς ανθρώπου σε κάθε μορφή.
Το πρόβλημα σε όλη αυτή την αλλαγή τρόπου χρησιμοποίησης της ηλεκτρικής ενέργειας ήταν οι νέας γενιάς συσσωρευτές που θα εξασφαλίζουν διάρκεια και ισχύ. Το πώς κατασκευάζεται μια τέτοια μπαταρία το ήξερε και η NASA, αλλά λίγο πολύ και όσες χώρες έχουν διαστημικά προγράμματα, το δύσκολο ήταν το κόστος. Οι ερευνητές προσπαθώντας αλλά και δανειζόμενοι τη σχετική τεχνολογία, την προσάρμοσαν σε σχετικά αποδεχόμενα επίπεδα. Έτσι, εδώ και δέκα περίπου χρόνια έχουμε ηλεκτροκίνητα οχήματα τετράτροχα και δίκυκλα.
Στη χώρα μας εδώ και πέντε χρόνια εισάγονται πολλά κινέζικα δίκυκλα από δέκα διαφορετικούς εισαγωγείς σε πληθώρα μοντέλων μέχρι τη στιγμή που γράφεται το παρόν 04/01/2021. Οι Κινέζοι βασικά παράγουν δύο τύπου μπαταρίες και κινητήρες. Η πρώτη με μικρή αυτονομία και ισχύ και η δεύτερη με μεγαλύτερη ισχύ και αυτονομία. Με αυτά τα δύο υλικά (μπαταρία και κινητήρα) πολλοί κατασκευαστές παράγουν δίκυκλα, τρίτροχα ακόμα και ελαφρά τετράτροχα για κάθε χρήση και γούστο.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο