Δείτε άγνωστες για πολλούς περιπτώσεις του Κ.Ο.Κ.

Σήμερα θα σας παρουσιάσουμε κάποιες περιπτώσεις του Κ.Ο.Κ., όπου: 1) είναι άγνωστη για πολλούς η σήμανση και 2) λόγω μη σήμανσης συχνά παρατηρείται διαφωνία των οδηγών για το ποιος έχει προτεραιότητα.

Ακολουθούν οι περιπτώσεις:

  • 1) Η πινακίδα προτεραιότητας που δεν ξέρει κανείς

Αυτή η πινακίδα σημαίνει πως κινήστε σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης και προτεραιότητα σε κάθε ενδεχόμενο έχει αυτός που κινείται στο αντίθετο ρεύμα.

  • 2) Όταν δεν υπάρχει σήμανση σε ένα κυκλικό κόμβο, προτεραιότητα έχουν όσοι εισέρχονται σε αυτόν.

Όπου δεν υπάρχει σήμανση, προτεραιότητα δίνεται στο εκ δεξιών κινούμενο όχημα. Αυτός ο κανόνας ισχύει και σε κυκλικό κόμβο, όπου όταν δεν υπάρχει σήμανση σε ένα κυκλικό κόμβο, προτεραιότητα έχουν όσοι εισέρχονται σε αυτόν. Αυτό σημαίνει πως όσοι είναι πάνω στην πλατεία, πρέπει να κοιτάξουν αν οι εισερχόμενοι έχουν την οκτάγωνη πινακίδα STOP ή όχι. Για αυτό εξάλλου τα σήματα έχουν διαφορετικά σχήματα. Στο εξωτερικό πάντως, ισχύει το αντίθετο και προτεραιότητα έχει όποιος κινείται εντός της πλατείας!

Ένα από τα μεγαλύτερα «βάσανα» για τους νέους οδηγούς είναι σε διασταυρώσεις και διάφορες ειδικές καταστάσεις ποιος έχει προτεραιότητα. Διότι δυστυχώς πολλοί υιοθετούν, στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις προτεραιότητες στο δρόμο, τη φράση: «Όποιος πρόλαβε τον Κύριον είδε».

  • 3) Απαγορεύεται να ακινητοποιήσετε το όχημά σας μέσα σε κίτρινο πλέγμα.

80 ευρώ πρόστιμο αν σταματήσεις σε κίτρινο ορθογώνιο πλέγμα σε διασταύρωση
Η διαγράμμιση της περιοχής αυτής (αν και δεν τη συναντάμε συχνά) υποδεικνύει πως μπορούμε να εισέλθουμε, με την προϋπόθεση ότι δε θα υποχρεωθούμε να μείνουμε μέσα σε αυτή λόγω κίνησης. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αφήσουμε την περιοχή να αδειάσει από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα και εφόσον μας το επιτρέπει η σήμανση, να τη διασχίσουμε και εμείς από άκρη σε άκρη. Το πρόστιμο σε αυτή την περίπτωση ανέρχεται στα 80 ευρώ.

Δυστυχώς όμως το κίτρινο αυτό πλέγμα δεν υπάρχει στις περισσότερες διασταυρώσεις. Οι περισσότεροι από εμάς μπλοκάρουμε συχνά τους κάθετους δρόμους, με την παιδική δικαιολογία ότι «…αφού δεν προχωρούν οι άλλοι… εγώ τι φταίω;»

  • 4) Σε διάβαση πεζών προτεραιότητα έχει ο πεζός

Όπου υπάρχει διαγραμμισμένη διάβαση πεζών, προτεραιότητα έχει ο πεζός και το όχημα πρέπει να ακινητοποιηθεί για να περάσει ο πεζός.

  • 5) Κίνδυνος να πατήσεις πεζό αν προσπεράσεις σταματημένο σχολικό ή λεωφορείο

Πρόκειτα για μια ιδιαίτερα επικίνδυνη περίπτωση. Όταν βλέπουμε σταματημένο σχολικό ή λεωφορείο μπροστά μας, οφείλουμε να επιβραδύνουμε ακόμα κι αν ο δρόμος έχει ακόμα και δύο λωρίδες, και αν απαιτείται να ακινητοποιήσουμε τελείως το όχημα.

Συχνά όμως, αφού κορνάρουμε αρκετά, προσπερνάμε όπως-όπως χωρίς να σκεφτούμε αν μπροστά από το σχολικό θα ξεπροβάλλουν οι μαθητές, για να διασχίσουν το δρόμο απέναντι. Το ίδιο ισχύει και με το λεωφορείο και πιθανούς επιβάτες που έχουν αποβιβαστεί. Προτεραιότητα λοιπόν στο σχολικό ή το λεωφορείο, όση ώρα κι αν αυτό μείνει σταθμευμένο μπροστά μας.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο