Ράλλυ Ακρόπολις: Αφιέρωμα στο Χάνου Μίκολα, που πρωταγωνιστούσε με την Audi και έφυγε πρόσφατα από τη ζωή

Με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση επανένταξης του Ράλλυ Ακρόπολις στο καλεντάρι του WRC, σας παρουσιάζουμε σήμερα ένα αφιέρωμα στο Φινλανδό Χάνου Μίκολα. Ο «Ιπτάμενος Φινλανδός» απεβίωσε στις 26 Φεβρουαρίου σε ηλικία 78 ετών, μια τεράστια απώλεια για τον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά και την Audi αφού υπήρξε μια πολύ σημαντική προσωπικότητα στην ιστορία τόσο του σπορ, όσο και της Audi.

Το ξεκίνημα βέβαια του Μίκολα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό έγινε με την αγαπημένη του πλαγιολίσθηση εκεί όπου ο Φινλανδός είχε γίνει διάσημος και ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής για την πολύ γρήγορη οδήγησή του με το πλάι, με την οποία ξεσήκωνε τα πλήθη στο πέρασμά του! Όλα όμως ξεκίνησαν να αλλάζουν από το 1980, όταν η Audi επέλεξε τον Μίκολα για να «στηρίξει» πάνω του το project quattro, δείχνοντας εμπιστοσύνη στις εξελικτικές του ικανότητες, κάτι για το οποίο στην πορεία δικαιώθηκε, αφού ήρθαν πολλές επιτυχίες και κατάφερε να επιδείξει την αξία της τετρακίνησης.

Προηγήθηκε στο τιμόνι ενός Audi Quattro στο εναρκτήριο ράλι του 1981, στο Μόντε-Κάρλο, πριν εγκαταλείψει από ατύχημα. Κέρδισε τον επόμενο αγώνα, το Ράλι Σουηδίας και την ίδια χρονιά και το RAC, αλλά το 1981 – όπως και το 1982 – αποδείχθηκαν τελικά χρονιές εξέλιξης και τελειοποίησης του quattro. Βέβαια, ας σημειωθεί ότι το 1982, με συνδυασμό των νικών που πέτυχαν με Audi Quattro ο Χάνου Μίκολα και η team-mate του Μισέλ Μουτόν, η Audi κέρδισε το πρώτο της Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Νίκη του Μίκολα στο Lombard RAC Rally

Ο θρίαμβος για τον Μίκολα ήρθε την επόμενη χρονιά, όταν με συνοδηγό τον Άρνε Χέρτζ, στο τιμόνι του Audi Quattro, με τέσσερις νίκες και τρεις δεύτερες θέσεις στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλι, σε ηλικία 41 ετών – μέχρι σήμερα κατέχει το ρεκόρ του γηραιότερου που κατακτά τον τίτλο! Την επόμενη χρονιά, η επιτυχία ήταν καθολική για την Audi, αφού κατέκτησε τους παγκόσμιους τίτλους τόσο στους οδηγούς (με τον Στιγκ Μπλόκμβιστ αυτήν τη φορά) όσο και στους κατασκευαστές, με τον Μίκολα να συνεισφέρει τα μέγιστα, με μία νίκη, τέσσερις δεύτερες και τρεις τρίτες θέσεις, σε σύνολο εννέα εμφανίσεων!

Ο Μίκολα στο Ραλλυ Ακρόπολις του 1983

Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλι του 1983 στο τιμόνι του Audi Quattro θα μείνει στην ιστορία, πέρα από το αδιαμφισβήτητο ταλέντο και τις επιτυχίες του, για τη συμβολή του στην κυριαρχία του quattro, αρχικά στη διεθνή Motorsport σκηνή, πριν αυτό καταστεί συνώνυμο της κορυφαίας τετρακίνησης και της γεμάτης αυτοπεποίθηση και σιγουριά οδήγησης σε κάθε γλιστερή επιφάνεια. Δεν είναι υπερβολή, ότι η παγκόσμια αυτοκίνηση οφείλει πολλά στον «Ιπτάμενο Φινλανδό»!

Με 18 συνολικά νίκες σε ράλι του παγκόσμιου πρωταθλήματος, ο Μίκολα ουσιαστικά αποσύρθηκε το 1993, αν και σποραδικά έκανε κάποιες εμφανίσεις, κυρίως σε επετειακούς αγώνες. Το 2011 έγινε δεκτός στο Rally Hall of Fame, μία ακόμα αναγνώριση της μεγάλης συμβολής του στο Motorsport.

Ο Μίκολα στο Safari Rally του 1987

* Να σημειώσουμε ότι το προσωνύμιο «Ιπτάμενος Φινλανδός» δεν ήταν αποκλειστικότητα του Μίκολα. Στο πέρασμα των χρόνων, με αυτό χαρακτηρίστηκαν πολλοί σημαντικοί Φινλανδοί αθλητές, όχι μόνο του Motorsport αλλά και του στίβου κλπ.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο